۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

آشپزخانه فوق کوچک " Soari "




در حال حاضر در برخی از کشورهای جهان و به خصوص در کشورمان ایران ، دو مساله در حوزه ساختمان سازی مطرح است. یکی تبدیل ساخت و ساز عمودی به جای توسعه افقی ساختمان ها و دیگری طراحی فضاهای کوچک برای زندگی بنابراین با توجه به اینکه الزاماً به سمت فضاهای کوچک در خانه پیش میرویم، می بایست تمامی کاربری ها را مطابق با این ویژگی طراحی و اجرا کرد.

به همین خاطر ، اکثر شرکت های نوآور در حوزه طراحی فضاهای مسکونی ، هدف اصلی خود را ، کوچک سازی در کنار فضای چندکاره قرار داده اند.

" Vitot Xavier " یکی از این طراحان می باشد. او آشپزخانه فوق کوچک soari  را طراحی کرده است . این آشپزخانه دارای سه ویژگی می باشد
1- حجمی بسیار کوچک
2- قابلیت بهره برداری چند منظوره
3- متریال دوستدار محیط زیست


آشپزخانه " soari " به عنوان یکی از بهترین طراحی های صنعتی در ماههای اخیر شناخته شده است . روند طراحی این آشپزخانه شامل مطالعه مواد ، مطالعه ارگونومیک و مدل سازی 3D می باشد. در نتیجه ما شاهد یک آشپزخانه ی فوق کوچک و ظریف خواهیم بود که تامین کننده تمام نیازهای کاربر خواهد بود.

سینک ظرفشویی ، اجاق گاز روکار ، کشو و قفسه بندی وسایل ، گرم خانه و سرد خانه، همگی از اجزای آشپزخانه Soari می باشد.

یکی از ویژگی های جالب این آشپزخانه این است که این است که قابلیت تبدیل به میز غذا خوری را دارا می باشد و کاربر می تواند ، با جابه جایی قطعات ریلی ، یک میز شیک و کوچک را برای صرف غذا آماده کند.