۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

لامپی با قابلیت پخش موسیقی


یک دانشمند و طراح خوش ذوق با ارائه ایده ای بسیار جالب توانست نسل بعدی لامپ های رشته ای را به لامپ هایی با قابلیت پخش موسیقی ارتقا دهد. این لامپها به همان روش لامپهای قدیمی پیچ می شوند با این تفاوت که اتصالات در اینجا به شکل سوکت خواهد بودو این بار نور خشن فلورسنت لامپ به موسیقی گوش نواز همراه با روشنایی تبدیل می شود و بر فضای اتاق می تابد.

گرچه تا حدودی دور از ذهن بنظر می رسد ولی این فن آوری برای تلفن همراه نیز فراهم شده است. علاوه بر این اتصالات جدید یعنی سوکتهای نوری که از سقف خانه شما نور را در فضای اتاق همراه با پخش موسیقی می تاباند می تواند به کف میز هم متصل شده و یا LED های مصنوعی را که برای لامپهای روی میز طراحی شده بودند را با این نوآوری جدید روشنایی به تکامل رساند.


همچنین در معماری مدرن، استفاده از لامپ هایی با قابلیت پخش موسیقی می تواند فضایی مدرن و دراماتیک را فراهم آورد.با مقایسه سرعت تغیر و تحولات فن آوری های روشنایی و بخصوص جدیدترین طراحی نوری که" لامپهایی با قابلیت پخش موسیقی" است با میزان تمایل مردم به استفاده از آن می توان گفت که استفاده از این نوآوری کمتر مورد توجه قرارگرفته است.


از آنجا که بیشتر مردم به دنبال هرچه کاملتر کردن سیستمهای پخش صوتی خود هستند ،دستگاههایی شبیه به این، فرصتی است برای ارائه ایده های جدید تا سیستمهای صوتی به بخشی جداناپذیر در زندگی انسان تبدیل شوند. با توجه به سرعت تغیر و تحولات فن آوری های روشنایی و بخصوص طرح های نوین و پایدار، لامپهایی با قابلیت پخش موسیقی، گزینه بسیار مناسب می باشد.

دور از ذهن نخواهد بود روزی که بشر به این فن آوری دست یابد که به جای حضور سخنران در جلسه از یک لامپ با قابلیت پخش سخنرانی استفاده شود.


منبع: سایت خبری معماری نیوز