۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

فضای سبز عمودی با الگوبرداری از لانه زنبور عسل

تصور وجود یک فضای سبز به شکل لانه زنبور و به صورت عمودی می تواند برای انسان بسیار جذاب ، دیدنی و برای روحیه ی او بسیار تاثیر گذار باشد. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا، فضای سبز به صورت افقی،معمولی و تکراری بنا می شود.

یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه طراحی و ساخت فضاهای سبز و لنداسکیپ در شهر روزاریو آرژانتین دست به اقدامی جالب زده و با استفاده از متد های طراحی جدید و اصول معماری بیونیک و تکنیک های ماهرانه معماری فضای سبز، یک بیلبورد گیاهی را که گونه ای جدید از بناهای معماری کمیاب در سطح جهان می باشد را بنا نمود.


فضای سبز این پارک الهام گرفته از لانه زنبور و به صورت عمودی می باشد. در مقابل این فضای سبز عمودی یک رودخانه وجود دارد که با استفاده از این فضای سبز عمودی می توان در ارتفاعات بالاتر از سطح زمین رفته و از نمای دیدنی و بسیار هیجان انگیز رودخانه استفاده نمود و لحظات شادی را به ارمغان آورد.


این پارک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است یک قسمت، فضای سبز افقی می باشد که همسطح با اتوبان کناری پارک طراحی شده است و تا حدود زیادی در ساخت آن از آسفالت استفاده شده است و دیگری فضای سبز عمودی کنار رودخانه می باشد که این فضا بسیار سبک می باشد زیرا در ساخت فضای سبز آن از خاک استفاده نشده است و از تکنولوژی های جدید برای ایجاد فضای سبز استفاده کرده اند. این بنا از سازه های بتنی شش گوش بسیار جالبی تشکیل شده است که در بین این لانه ها یک باغ عمودی زیبا به نمایش درآمده است.

برای ساخت این پارک از سرمایه گذاری دولتی و خصوصی به طور مشترک استفاده شده است و ساخت این مجموعه بی نظیر همچنان ادامه دارد.