۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

گزارشی خواندنی از شهرهای گمشده + عکس


کتابهای تاریخی مملو از نام شهرهایی هستند که یا ویران و یا توسط دریا بلعیده شده اند. وجود تعدادی از این شهرهای گمشده یا پیدا کردن ویرانه های آنها به اثبات رسیده ، اما هنوز تعدادی از شهرها هستند که در حد یک افسانه باقی مانده اند.



1- تروی : شهری که در کتاب "ادیسه هومر" از آن بسیار نام برده شده و در قرن 19 میلادی ، ویرانه های آن در آنتالیا در ترکیه یافت شده است.



2- بابیلون : در عراق ، باغهای معلق بابل یکی از بحث برانگیزترین عجایب هفتگانه است چرا که هنوز باستان شناسان در وجود داشتن آنها شک دارند.

پس از بدست آمدن اسناد اصلی و خرابه های برجامانده از آن زمان ، وجود شهر اثبات شد البته در مقیاس کوچکتر از آنچه مورد تصور باستان شناسان بود. دیوارهای گلی بابل نیز در قرن 19 کشف شدند.



3- آکروتیری : در جزیره سانتورینی یونان کشف شده است. گفته می شود که در سال 1500 قبل از میلاد زیر مواد مذاب یک آتشفشان برای همیشه مدفون شد.



4- ماچوپیچو : این شهر تاریخی ، در پرو و در سال 1450 میلادی ساخته شده و در قرن19 توسط هیرام بینگهام - تاریخ شناس معروف امریکایی - به جهانیان معرفی شد.


5- شهر پترا : شهر تاریخی پترا در کشور اردن ، شهری است که همه ی آن در کوه و در تحته سنگهایی به رنگ سرخ تراشیده شده است ، این شهر توسط جوهان بورک هارت در سال 1812 کشف می شود ، اما تا قبل از آن ، تنها ساکنان آن منطقه از وجود این شهر تاریخی خبر داشتند.


6- انگکور : شهری در شمال غربی کامبوج که به عنوان پایتخت امپیراطوری کهن خمر ساخته شد.

در سال 1850 میلادی هنری موهوت - جهانگرد فرانسوی - به قصد میانبر هنگام سفر به این منطقه راه خود را از میان جنگل متراکم و گرمسيري كامبوج كوتاه كرد و در كمال ناباوري ،‌با ويرانه هاي اين شهر با شكوه روبرو شد.