۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

تحقق رویای زندگی در شهری شناور روی اقیانوس


در حال حاضر جمعیت جهان با رشد زیادی در حال افزایش می باشد. به همین منظور انسانها مجبور هستند تا در سطح جهان به صورت متراکم به زندگی روزمره خود ادامه بدهند و این امر باعث می شود تا در آینده ای نزدیک با مشکل کمبود فضا برای زندگی در سرتاسر جهان مواجه شویم.

در سطح کره زمین فقط 30 درصد خشکی وجود دارد و چیزی حدود 70 درصد آن را آب در برگرفته است.



اگر بتوان شرایطی را به وجود آورد که بتوان از سطح آب هم برای زندگی کردن استفاده نمود می توانیم تا حدود بسیار زیادی از مشکل و نگرانی کمبود فضا در آینده بکاهیم و هرچه زودتر به پیشگیری آن بپردازیم.

پس ما می توانیم با ایجاد فضاهای شهری بر روی سطح آب های شناور بر روی اقیانوسها و دریاها، و ایجاد امکانات اولیه زندگی، قدمی بسیار مهم و بزرگ در این حوزه برداریم.



در این شهرها با ساخت خانه هایی مناسب ، فضاهای تجاری لازم ، مناطق تفریحی جذاب و تولید انرژی های حیاتی بشر می توانیم محیطی امن ، راحت و بسیار دیدنی را برای زندگی انسانها و موجودات زنده دیگر فراهم آوریم و روز به روز بر امکانات تاسیساتی آن بیافزاییم تا به مرور زمان تمام نقاط ضعف و کمبودها از بین بروند و این شهر به یک شهر کامل،مجهز و ایده آلی برای گذران زندگی تبدیل شود.

حتی می شود با استفاده از امکانات پیشرفته امروزی در سطح جهان مشکل آب شرب را هم برطرف کرد و با تاسیس یک تصفیه خانه آب شور سطح دریا را به آب شیرین قابل مصرف تبدیل کرد.

در نتیجه با افتتاح چنین مناطقی می توان برای رفاه و راحتی بشر اقدامات بسیار موثر و موفقی صورت داد تا با مشکل کمبود فضا در آینده روبرو نشویم و بتوانیم از همین حالا پیشگیری کنیم.


منبع: سایت خبری معماری نیوز