۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو


سیامک حریری متولد شهر بن آلمان، تتحصیلکرده دانشگاه های واترلوی کانادا و ییل آمریکا و از موسسان دفتر حریری پونتارینی است. او کارگردان اصلی طرح های دفتر حریری و پونتارینی و همچنین شریک و مدیر پروژه های بسیاری بوده که تا به حال بیش از 35 جایزه ملی و بین المللی را دریافت کرده است. سیامک حریری در سال 2006 مدال دولتی کانادا را برای ساخت دانشکده تجارت و مدیریت اجرایی شولیش در دانشگاه یورک دریافت کرد.


او در دانشکده معماری منظر و طراحی دانشگاه تورنتو نیز تدریس کرده است. عضویت در موسسه موزه سلطنتی فرهنگ معاصر اونتاریو، عضویت در شورای هنر تورنتو و انجمن معماران اونتاریو و سابقه داوری در مسابقات گوناگون معماری در آمریکای شمالی و اروپا را دارد.


دانشگاه واترلو با مساحت 183000 مترمربع و بودجه ساخت 36 میلیون دلار، به گونه ای طراحی و اجرا شده است که علاوه بر فراهم کردن محیطی مناسب برای مسئولان و دانشجویان، با محیط و جامعه مجاورش نیز در ارتباط بوده و به نمادی شاخص برای شهر کیچنر تبدیل شده است.


این مجموعه علاوه بر آموزش، به اهالی شهر خدمات دارویی ارائه می دهد. فضاهای آموزشی و آزمایشگاه ها، سالن های سخنرانی و سمینار، تالار اجتماعات، درمانگاه خانواده و داروخانه، از بخش های اصلی این مجموعه می باشد.


حیاط مجاور و فضای شومینه ی مرکزی، محلی است برای بحث و تبادل نظر، و باغ های پزشکی برای تمرکز بر اصل موضوع، یعنی داروسازی طراحی شده اند. یکی از آثار سیامک حریری دانشگاه واترلو است.


این دانشگاه با مساحت 183 هزار متر مربع چنان طراحی و ساخته شده که نه فقط محیطی مناسب برای مسئولان و دانشجویان فراهم آورد، بلکه با محیط و جامعه مجاورش در ارتباط و برای شهر کیچنر نمادی شاخص باشد.


این مجموعه علاوه بر آموزش، خدمات دارویی مناسبی را به اهالی منطقه ارائه می دهد. فضاهای آموزشی و آزمایشگاه ها، سالن های سمینار، تالار اجتماعات، درمانگاه خانواده و داروخانه از بخش های اصلی این مجموعه اند. سیامک حریری در طراحی نمای خارجی دانشگاه بسیار دقت کرده است و با استفاده از شیشه های طرح دار، جلوه ی بسیار زیبایی به ساختمان و خیابان بخشیده است.