۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

پناهگاه کاغذی، راه حلی مناسب برای مواقع بحرانی



اقدامات اولیه پس از وقوع بحران و بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این میان، اسکان موفق آسیب دیدگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین خاطر طراحان و فعالین حوزه ی معماری همیشه در پی این بوده اند تا بتوانند راه حل مناسبی برای این مساله پیدا کنند.


استودیوی طراحی کانادایی Molo ، از جمله شرکت هایی است که توانسته است در این حوزه به نتایج خوبی دست پیدا کند.این شرکت سیستم پارتیشن بندی کاغذی نوینی را طراحی کرده است.


که حریم خصوصی را در پناهگاه در پی یک فاجعه فراهم می کند.
دیوارها ، احساسی از اجتماع و فضای شخصی را با وجود شرایط تاریک و دلگیرِ پناهگاه های اضطراری ایجاد می کند . پروژه با نام Softshelter دارای دیوارهای کاغذی است که می تواند گسترده و جمع شود ، تا زمانی که به لبه ی بعدی برسد .


دیوارها توسط پانل های مغناطیسی قابل تفکیک ، به هم متصل می شوند و همچنین با تعداد کم افراد و کمترین دستورالعمل و هیچگونه ابزاری مونتاژ می شوند .

اتاق ها می توانند به تنهایی شکل گرفته و یا در نزدیکی یکدیگر به منظور ایجاد راهرو ها ، اتاق های متقارن و یا مشترک ، قرار گیرند . ماهیت انعطاف پذیر دیوارها ، حتی در فضاهای نامنظم امکان جایگیری آنها را می دهد. این سیستم قابلیت های منحصر به فردی دارد و با توجه به حمل آسان و نصب سریع، بسیار کاربردی می باشد.